Puigllançada  2409





Mini-raquetada per un dels racons del Moixeró 

Desnivell: + 300 metres aprox.

Distància: 2,60 Km. aprox.

Punt de partida: Coll de Pal.
Des de la població de Bagà, continuem la recargolada carretera BV-4024 fins a Coll de Pal- Estacionem el vehicle al voltant.
Veure punt de partida a Google Maps.

Ruta: 
Coll de Pal - Puigllançada - pantalla - Coll de Pal

Recorregut: 
Aprofitant l'estada a Sant Julià de Cerdanyola (*) vaig apropar-me a Coll de Pal per fer un tastet de raquetada per ascendir al Puigllançada, cim inclós en el llistat de “100 cims” un repte d’altura. Una de les rutes classiques d’aquesta zona, passa per fer la Tossa d’Alp i el Puigllançada com a ruta circular. Ruta més interessant, però vaig just de temps i m’haig de conformar amb aquesta ruta més curta. A l’estiu cal seguir les marques vermelles i seguidament les fites fins al capdamunt. A l’hivern la cosa canvia i has de traçar tu mateix la línia més adient que et permeti avançar amb les raquetes. Inicio la mini-raquetada, en sentit Est i en costeruda pujada. La neu està en un òptim estat i va cruixint al meu pas de raqueta. Un vent enrabiat es l’únic destorb que em presenta la jornada. Xino-xano, sense cap complicació, arribo al capdamunt del Puigllançada. El cim disposa d’unes excel•lents vistes en tots els sentits i puig distingir: Penyes Altes, Pedraforca, Serra del Cadí i Tossa d’Alp entre d’altres. Una estona per la contemplació i m’aproxima fins a una gran i característica pantalla. Seguidament vaig davallant, sense pèrdua, fins al Coll de Pal.

Breu: 
El Puigllançada no té cap dificultat tècnica i ens ofereix una plàcida excursió amb un desnivell progressiu. Segurament l’encant d’aquesta curta i senzilla excursió, passa per dur-la en condicions hivernals. Tot plegat, hi gaudit d’una bona jornada matinal de muntanya en tots els sentits.

(*) Sant Julià de Cerdanyola. http://www.santjuliadecerdanyola.cat/ Poble de sempre, poble de l'Alt Berguedà amb 980 metres d'altitud. Envoltat de fonts i boscos i situat sobre un privilegiat mirador del Pedraforca. Un poble de muntanya amb hiverns rigorosos, primaveres lluminoses, estius festius i tardors de colors. Molts anys hem pogut gaudir d'aquest magnífic indret que ens han deixat magnífics records per sempre.

El caminant: Josep

Print Friendly and PDF