Circuit de les Fonts

Trescant per l’Obaga d’Andorra la Vella

Punt de partida: berenador de la Comella.
Des de d’Andorra la Vella prenem la carretera CS-101 de la Comella. Al quilòmetre 4 aprox. s’arriba a la zona recreativa anomenada (berenador de la Comella). Estacionem el vehicle a la part superior que disposa d’un ampli aparcament.

berenador de la Comella - Font de la Ruta - collet de la Trapella - Font de Ferro - Font del Bosc Negre - Font de la Sansa - Font de l’Astrell - mirador - Font de la Palomera - Font del Cuc - Font del Bosc Negre - pista - collet de la Trapella - Font de la Ruta - berenador de la Comella

A l’aparcament hi ha un panell informatiu de les possibles rutes de la zona. Naltros, seguim les marques grogues del circuit de les fonts i comencem enfilant muntanya amunt fins la primera font, la font de la Ruta, que resta un xic per sota del mateix camí. Seguim i en poca estona arribem a la segona font, la font del Ferro. Més endavant arribem al collet de la Trapella i de seguida sortim a una pista per la que continuem fins arribar a la tercera font, la font del Bosc Negre. Passem per la font i continuem fins que trobem un encreuament a l'esquerra, seguim pel camí del Bosc Negre fins al camí del Maians i/o de quarta font, la font de Sansa. Continuem, sense pèrdua, pel camí fins l'encreuament amb el camí de la Palomera. En tot moment circulem per frondosos boscos de pi roig d’una gran bellesa. Seguim el camí de la Palomera que puja decididament fins a la cinquena font, la font de l'Astrell. Més endavant hi ha un trencall per accedir al mirador. Ens apropem i tornem al camí novament per seguir avançant pels planells de la Palomera on hi ha un encreuament. Cal que girem a l'esquerra i continuem fins que trobem la sisena font, la font de la Palomera. A continuació el camí planeja pel camí del Bosc Negre fins un trencall que ens ofereix la possibilitat de visitar la setena font, la font del Cuc. Fem i desfem el camí per continuar, en baixada, fins que trobem la pista forestal i el mirador de la Comella. Continuem baixant pel camí del Coll de la Trapella fins arribar a la pista que prenem per la dreta obviant el camí de la segona font, la font del Ferro. Arribem al collet de la Trapella i obviem la pista que davalla fins la carretera. Prenem altre cop el camí que ens duu novament per la primera font, la font de la Ruta. Pugem una estona i després baixem fins arribar a l’estacionament del berenador de la Comella.

Esplèndida ruta que transcorre per l’Obaga d’Andorra la Vella descobrint-nos un seguit de fonts on brolla l’aigua amb abundància. El circuit de les Fonts (llarg) circula per camins forestals enmig d'una densa vegetació. La ruta traçada ens duu fins als Planells de la Palomera amb els seus corresponents calcaris rocs. Seguidament el trajecte planeja pel camí del Bosc Negre, en un entorn de gran bellesa, per frondosos boscos de pi roig. Ruta idònia per trescar i gaudir de la natura en tots els sentits.