La Falconera
via Chani  V

Climbing mar i muntanya

Parc del Garraf / Garraf / La Falconera / Via Chani

Aproximació: menys d’un ¼ d’hora.
Per la carretera C-31, en direcció a Sitges , passem per Garraf. Continuem i més endavant trobem l’entrada a la cantera. Seguim endavant, la carretera passa per sobre de la carretera C-32 i de seguida hi ha un mirador de mar on podem estacionar el vehicle.
Des d’aquest mirador per l’esquerra surt un corriol en baixada que es dirigeix clarament cap a La Falconera. Arribem a un collet on hi ha un pou, ple de deixalles, i seguidament una fita enlairada. Amb tendència a la dreta en un moment ens plantem a l’inici dels ràpels.
Un primer ràpel exterior de 20 metres i a continuació un segon ràpel interior de 45 metres, ens situen a prop de la via. Ara baixem caminant en diagonal, per una mena de terrassa, amb l’ajuda d’una corda instal•lada fins a l’extrem esquerra mirant a mar.

Llargs :
L0 15 m III+
flanqueig a la dreta fins a la reunió 0, penjada a 20 m per sobre el mar
L1 25 m V / IV+
per la dreta cap a un gran desplom amb el pas clau del llarg, la roca sol estar mullada
L2 20 m V- / IV
llarg poc equipat amb material força rovellat, cal reforçar la reunió
L3 30 m V / IV
sortim per la dreta amb un pas tontu i seguidament per un diedre brut i des equipat
L4 30 m V / V. / IV+
segurament el llarg més difícil, un mur vertical fissurat pràcticament desequipat on cal navegar
L5 25 m IV+ / III
un altre mur molt vertical per on cal buscar la ruta més adient

Descens:
En aquest cas l’ordre és a l’inversa, primer s’han de fer els dos ràpels necessaris per començar la via que surt al capdamunt de la Falconera. A continuació baixem per un corriol en direcció al collet i un cop arribats a la fita enlairada, desfem el camí fins al mirador.

Una via espectacular per l’entorn de mar que circula pel mig del penya-segat. L’inici de la via ja li dóna un caire diferent al que estem habituats. S’ha de tenir en compte que la via està pràcticament desequipada, tret de les reunions, i que no te via d’escapament. Igualment es recomanable, a l’estiu, la crema solar i el magnesi.
Naltros vam suar la cansalada amb torrada volta i volta doncs vam gaudir d’un dia esplèndid.
Els primers dos/tres llargs son sensacionals per l’estimball amb la mar de fons. Una escalada bastant exigent que no regala res. Tot plegat una bona via que cal tenir en el punt de mira.