Els 4 Turons + Cim del Tibidabo
Turó de Collserola  287 metres
Cim del Tibidabo  516 metres

Els miradors de Barcelona

Des del cim del Tibidabo, sostre de la Serra de Collserola, es despengen els Turons de Barcelona.
Tot i que queden separats de la serra de Collserola per l’entramat urbà, els Turons semblen una prolongació d'aquesta serra que s’endinsa a la ciutat.
Habitats des de temps antics, amb masies i horts, als voltants van créixer poblacions que van esdevenir barris i que avui dia són les millors portes d’entrada a aquest pulmó verd enmig de la ciutat. Els Turons permeten veure des de les altures tots els barris de Barcelona que s’estenen cap al mar.
ElsTurons d’aquesta ruta urbana ofereixen les millors vistes de la ciutat i una barreja poc comuna entre urbanisme i natura.

Punt de partida: El Guinardó <> Hospital de Sant Pau.

El Guinardó - Parc del Guinardó - Turó de la Rovira - Santuari de la Mare de Déu del Mont Carmel - Turó del Carmel - Escola Virolai - Mare de Déu del Coll - Turó de la Creueta del Coll - Ronda de Dalt - Turó de Collserola - Font de Can Borni - Can Borni – BV/1418 –GR/92 - Font de la Salamandra - Tibidabo - Font de la Salamandra - GR/92 – BV/1418 - Can Borni - Font de Can Borni - Vallcarca i els Penitents - Vila de Gràcia - El Guinardó

Tot sortint del Guinardó ens endinsem pel voltant del Parc del Guinardó per anar a trobar el Turó de la Rovira on gaudim de una gran panoràmica de la ciutat. Actualment aquest turó està totalment arranjat com a espai patrimonial amb el museu MUHBA.
Des d’aquest punt ja es divisa el segon turó. Baixem fins creuar la carretera del Carmel i seguidament ens apropem fins al Turó del Camel. Un turó que també ens ofereix bones vistes.
Baixem fins a la Mare de Déu del Coll i seguidament pugem fins al Turó de la Creueta del Coll. Des d’aquest indret, als nostres peus, podem observar tot el Parc de la Creueta del Coll on es troba l’escultura “Elogi de l’aigua” del reconegut escultor Eduardo Chillida.
Continuem la caminada, baixem fins creuar la Ronda de Dalt i tornem a pujar fins al simbòlic i desconegut Turó de Collserola.
Seguim amunt i passem pel costat de Can Borni abans d’arribar a la carretera BV/1418. Baixem uns metres per la carretera esmentada i la creuem per seguir el GR/92. Xino-xano anem fent fins la cruïlla amb el camí de Sant Cugat on regirem per un corriol a mà esquerra que ens duu a la pista cimentada que dona accés al Tibidabo.
Una petita volta pels seus miradors envoltats de famílies amb canalla expectants de noves emocions. Reprenem la tornada i desfem el camí fins a Can Borni. Uns metres més avall prenem un corriol que baixa decididament fins a la plaça d’Alfonso Comín a l’altre costat de la Ronda de Dalt.
A continuació ens introduïm pels carres de Vallcarca i seguidament de la Vila de Gràcia fins al Guinardó.

Una ruta mig urbana, mig rural, sense complicacions, que transcorre pels diferents turons de Barcelona fins anar a trobar el cim del Tibidado, que corona la serra de Collserola.
Caminada fàcil que podem afegir-li tantes variants com se’ns acudeixi.
Un dia net i clar ens ha permès gaudir de les amplies vistes que ofereixen aquets turons convertits en esplèndids miradors de la ciutat.

Unknown ha dit...

Thank you very much Josep for your recomendation. I'll do it very soon.