GR 92 / Etapa 27 / Cambrils - Hospitalet de l'Infant

GR92 / Etapa 27 / 15,20 Km

Presentació:
L'itinerari del GR 92 entre Cambrils i Hospitalet de l'Infant segueix en primera línia de costa tal com el final de l'etapa anterior. La costa continua en general plana, amb platja gairebé de començament a final. Hi ha, peró, diferències significatives amb el tram final de l'etapa anterior. Per una part l'entorn és més variat amb trams urbanitzats i altres molt més naturals. També es passa vora de varis campings, amb solitud i tranquilitat a l'hivern i molta més gent a l'estiu. Per una altra part el terreny trepitjat també és variat, amb trams de passetjos ben arranjats, altres de camí de ronda fixat i altres en que caldrà anar per la mateixa sorra de la platja.

Recorregut:   Informació extreta de la FEEC (Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya)

00,000km  0:00h
CAMBRILS (5 m).- Desembocadura de la riera d'Alforja. Punt de començament del GR 192, que des d'aquest punt es dirigeix a Amposta després d'un magnífic recorregut per les serres litorals. El GR 92 segueix ran de mar (sud-oest), per vials o camins ben arranjats. A l'esquerra es poden contemplar espigons per protegir la platja. A la dreta, és terreny urbanitzat.

01,840km  0:22h
DESEMBOCADURA DE LA RIERA DE MONTBRIÓ.- Es travessa i es continua amb paisatge similar, d'espigons a l'esquerra i urbanització a la dreta.

03,310km  0:39h
DESEMBOCADURA DE LA RIERA DE RIUDECANYES.- Es passa per la barra del barranc i es va a l'oest ran de mar pel camí de ronda.

03,990km  0:48h
Passeig marítim d'una urbanització abandonada.- En acabar el passeig, l'estat del camí és variable segons l'erosió marina.

05,310km  1:05h
PUNTA PIXEROTA.- Urbanització Montroig Badia. Hi ha restes de fortificacions. Continuar per la costa o pel primer carrer paral·lel a la mateixa.

05,690km  1:11h
BARRANC DE RIFÀ.- Es creua en la seva desembocadura. A partir d'aquest punt i fins arribar a l'urbanització Guardamar, cal continuar per la mateixa platja tot triant el lloc més adient per passar. A vegades hi ha grava just a la vora del mar que constitueix terreny ben assentat. També hi ha algún tram de camí assentat a la part interior de la platja. Més a l'interior hi ha el denominat "Camí de Sanitat", que evita completament la platja, fins arribar al camping La Torre del Sol; aquest camí te varis canvis de direcció, i s'ha de tenir en compte de mantenir-se sempre entre la platja i la via del tren, sense passar mai a l'altre costat de la via. Si es continua, doncs, per la platja, es voregen varis campings, que a l'estiu estan ben concorreguts.

08,400km  1:53h
PUNTA PORQUEROLA.- Es continua endavant per la platja.

09,250km  2:06h
Passeig marítim de la urbanització Guardamar.- En acabar-se el passeig es segueix novament per la platja. A la dreta queden les restes de les sitges de Miramar. Uns metres més endavant queda l'anomenat estany Gelat.

10,370km  2:23hç

Blocs d'apartaments.- A la dreta hi ha els primers blocs d'apartaments de Miami Platja, i més avall unes antigues fortificacions.

10,470km  2:25h
MIAMI PLATJA.- Es puja per un carrer de l'esmentada urbanització fins al primer carrer travesser, pel que es gira a l'esquerra i es va paral·lel a la platja (sud-oest). Algunes escales permeten el descens a les cales a sota.

10,970km  2:33h
Barranc.- Es travessa per un pont i es va seguint el més a prop possible del mar pels carrers de la urbanització a una certa alçada. A la costa es succeeixen els penya-segats i les cales.

11,970km  2:48h
Torre de defensa.- A l'esquerra del carrer.

12,470km  2:55h
Bifurcació.- Enllaç amb carrer paral·lel a la via del tren. Es va a l'esquerra (sud-oest).

12,670km  2:58h
Bifurcació.- Es deixa el carrer principal i es va a l'esquerra pel carrer més proper al mar, que és un bon mirador sobre les formes curioses de la costa. També es pot seguir paral·lelament a la via del tren fins al pk 18,810.

12,970km<  3:02h
Bifurcació.- En arribar al carrer paral·lel a la via del tren es va a l'esquerra (sud-oest) i després de creuar un barranc es gira a l'esquerra pel carrer més proper al mar. Hi ha accés a les cales per mitjà d'escales.

13,270km  3:06h
Bifurcació.- Es retorna al carrer paral·lel a la via del tren i es va un cop més a l'esquerra (sud-oest).

13,570km  3:10h
Escales.- A l'esquerra, es baixa per unes escales cap a la platja i se segueix per la dreta durant uns metres per la sorra.

13,670km  3:12h
Passeig marítim de Platja Cristal. Al final del passeig es continua per la platja en la mateixa direcció.

15,070km  3:33h
DESEMBOCADURA DEL RIU LLASTRES.- Es creua i es va a buscar el proper passeig marítim de l'Hospitalet de l'Infant.

15,170km  3:35h
L'HOSPITALET DE L'INFANT (5 m).- Inici del passeig marítim.

Una etapa excepcional paisatgísticament. Etapa que frega la mar en tot el seu recorregut i que circula en molts trams per la mateixa sorra de la platja. Teníem una idea ben diferent del  sector de Miami Platja i ens ha sorprès molt per la preciositat de les seves cales. Etapa molt més interessant que l’anterior que ens havia deixat males sensacions.