Puig de ses Cadiretes  518

Cota màxima del massís de l’Ardenya

Arribar al sostre del massís de l’Ardenya, representa un extraordinari recorregut per un relleu de muntanya dominat per la vegetació mediterrània que permet gaudir d’Increibles vistes panoràmiques de l’interior i del litoral.

Punt de partida:
Tossa de Mar. Per la GI-681 ens apropem fins a Tossa de Mar on estacionem el vehicle pels voltants de l’Avinguda Catalunya.

Avgda. Catalunya - GR92 - Parc de Sa Riera - Suro de la Descàrrega - Coll del Sastre - Pins del Bisbe - Mare de Déu de Gràcia – Montllor - GR92 - Pla de les Pinyaques - Puig de ses Cadiretes

Avancem per l’avinguda Catalunya fins al Parc de Sa Riera. En aquest punt trobarem un rètol indicador del Puig de ses Cadiretes així com del GR92 que comparteix bona part de la ruta. Enfilem amunt per una ampla pista, força costeruda a l’inici, fins al Coll del Sartre. Sense pèrdua, seguim caminant fins als Pins del Bisbe amb bones vistes i envoltats d’aquesta vegetació i paisatge purament mediterrani. Arribem a la Mare de Déu de Gràcia,antiga ermita parcialment restaurada. Continuem per la pista que ascendeix pel seu darrere encara amb marques de GR. Més endavant deixem la pista que per la dreta es dirigeix cap a Sant Grau. Seguim caminant una bona estona fins trobar a mà esquerra les roques de Montllor. Treiem el nas pel damunt d’aquestes roques que ens ofereixen unes bones vistes de Tossa de Mar i tot el seu entorn. Seguim endavant fins al pla de les Pinyaques. En aquest punt abandonem el GR92 que es dirigeix cap a Sant Feliu de Guíxols i continuem per l’esquerra en direcció al nostre objectiu. Seguim xino-xano ara per una zona ombrívola i menys exposada al sol. Més endavant trobem un indicador que ens senyala el corriol que per l’esquerra es dirigeix cap al puig esmentat. En poca estona ens situem als peus del cim on grimpem escassos metres per situar-nos al capdamunt del Puig de ses Cadiretes. Punt geodèsic que domina amplies vistes de Tossa de Mar i del massís de l’Ardenya. Gaudim força estona de les panoràmiques vistes abans de reprendre la tornada. Hi ha l’opció de tornar per la vall de Roc i Coll del Gitano però es una zona més enclotada i creiem més oportú tornar pel mateix lloc donada l’alta temperatura que fot avui. Així que desfem pas a pas el camí de pujada sense complicacions fins a la vila de Tossa. Un dia solejat ens ha fet suar de valent però al mateix temps ens ha permès estirar les cames i gaudir d’una jornada de muntanya.

Interessant excursió des de Tossa de Mar. Tossa de Mar és una de les poblacions emblemàtiques de la Costa Brava. La bellesa de les seves platges i boscos i del seu patrimoni històric i cultural, fan d'aquest indret un punt de referència obligada per al turisme.