Crestes de La Seda

Les Crestes del Vent

Les Crestes de La Seda s'enfilen amb decisió fins a conquerir el Montredón, cim que domina tot el terme i què amb el seu caràcter esquerp atrau totes les mirades. Al seu darrera es troba el característic Cavall Bernat, roca altiva que ofereix unes apreciades panoràmiques.

Desnivell: 1.100 metres aprox.

Distancia: 14 Km. aprox.

Punt de partida: Pratdip.
Arribats al poble de Pratdip deixem el vehicles a l'antiga entrada del poble on hi ha una zona per aparcar al costat d’uns contenidors de reciclatge de deixalles, just abans del pont antic que dóna accés al casc antic. Al costat hi trobarem uns rètols indicadors que fan referència al nostre objectiu.

Pratdip - Crestes de La Seda - Montredón - Cavall Bernat - Collet de la Terra Blanca - Font de La Carabassa - Pratdip

Travessem la carretera i seguim un camí asfaltat senyalitzat. El nostre camí segueix de moment el PR-C96, senyalitzat en groc i blanc i alguna que altre marca dels “Dips”. Arribem a l'entrada d'una masia i prenem a mà esquerra un sender empedrat. Estem seguint, tot pujant, el Camí de La Carabassa. El nostre sender desemboca en una pista, que seguim a la dreta, tot passejant pel bosc. Arribem al pla de Les Fonts i en aquest punt deixem la pista i ens endinsem pel bosc tot seguint un sender que surt a l'esquerra. Un cartell indicador al inici ens informa de la ruta a seguir mentre les marques blaves ens aniran duen correctament. Entrem en terreny més obert i mentre el sender planeja tenim en front la cresta en qüestió. Enfilem pel cordal rocallós, davant tenim els contraforts imponents del Montredón. Anem pujant per passatges molt ben trobats que permeten anar enfilant-nos sense gairebé tenir que fer servir les mans. El paisatge ara és aeri i les panoràmiques es tornen amples tot guaitant les Crestes de Cal Taller i el poble de Pratdip al fons. Arribem al Pas dels Gossos que es supera fàcilment mitjançant una instal•lació de cadenes que fan una mena d’esglaons. Seguim pujant fins el Pas del Porc Senglar on cal grimpar una mica. Tot seguit arribem al Pla del Montredón mentre el cim ja s'endevina proper. Seguim recte sense pèrdua fins el cim. Aquí dalt el vent es fortíssim i ens hem de recollir en un sot òptim per fer bivac. Observem breument l’esplèndida panoràmica i flanquegem pel vessant Nord-est tot prenent un corriol que enfila cap al Cavall Bernat que es mostra imponent. En poca estona ens plantem al seu peu on es troba una costeruda canal que permet accedir al damunt. Remuntem la canal gairebé fins el final on la paret de la dreta es deixa grimpar i permet assolir el petit i aeri cim. Retornem per la mateixa canal amb més cautela per reprendre el camí que dúiem i que pasa per sota mateix del Cavall Bernat. Baixem amb decisió, es passa prop de la Roca dels Esperits, fins al coll que s'endevina al final del llom. Arribem al Collet de La Terra Blanca i retrobem el PR-C96 que seguim a mà dreta. Seguim el PR sense complicacions fins a la Font de La Carabassa. Anem trobant diverses pistes on hi trobarem rètols que ens indicaran el camí a seguir. Som al Pla de Les Fonts i enllacem amb el recorregut de pujada que ara seguirem en sentit contrari. Arribem a la pista asfaltada que uneix Pratdip amb Colldejou i tot seguit al punt d’inici on hem deixat els vehicles.

Un vent enfurismat (amb rafegues de 150 km x hora) no ens ha deixat gaudir plenament d’aquesta atractiva excursió. Igualment el vent augmenta la sensació de fred fent un xic incomodes les percepcions de tot plegat. Malgrat les inclemències meteorològiques la passejada-grimpada es força entretinguda. De fet l’excursió teníem previst fer-la més llarga però, vam haver d’escurçar-la ja que el vent no va oferir cap concessió. Donat que hem acabat prou dora, ens ha donat temps per fer un tomb pel poble i prendre una cervesa fresqueta.