GR 83 - Camí del Nord
7a etapa / Beget - Prats de Molló

Ficha tècnica de l’etapa:
Distància: 19,5 km.
Desnivell positiu: 1060 metres.
Desnivell negatiu: 900 metres.
Dificultat dels trams de corriol: mitja-fàcil.

Presentació de l'etapa:
Aquest cop no farem cap variant, seguirem el GR83 i passarem per mateixos indrets que varen passar fa més de 71 anys milers d'exiliats aquell fred hivern de 1939.

Descripció de l'etapa:
Sortim de Beget 577 m i anem seguint el corriol que comença sobre mateix restaurant El Forn. Arribarem al coll de Golofreu 940 m, i trobarem una pista forestal que porta cap al pic de Comanegra. Hi ha un rètol metàl.lic on hi posa can França, i al costat un roure davant d'aquest, i altre costat de la pista, surt el corriol que ens porta cap a Boca Bartella. No cal arribar a la casa , tirarem a munt fins el coll de Malrem 1130 m, on es la fita Fronterera. recte avall surt un camí cap a La Menera 777 m. arribarem a la carretera que agafarem a la dreta. Uns metres enllà, surt un corriol a l'esquerra de la carretera que seguirem fins la petita població. Sortirem de La Menera pel carrer de Santa Cristina. Travessarem el pont i anirem seguint el corriol "Tour du Vallespir" que ens acompanyarà fins al final d'etapa a Prats de Molló. Abans passarem per Can Boter, La Font del Pastoret, Can Molins, el coll de la Guilla 1194 m i el Mas El Casal per travessar la carretera per agafar el corriol que surt a Prats de Molló, final d'etapa.

Tot just un dia desprès de la manifestació que va reunir un milió i mig de persones a Barcelona per expressar el seu rebuig a la sentencia del Tribunal Suprem sobre l’estatut, vam, vaig passar pel coll de Malrem. Coll de Malrem amb un significat i una historia especial pel nostre petit País. Tot un seguit de pensaments em van venir de sobte tot recordant l’exili d’anys enrere i la manifestació del dia anterior. Tot plegat sembla que no em avançat gens ni mica, crec que només hi ha un camí. Una sentencia que demostra una vegada més la mentalitat tant regressiva del omnipresent estat espanyol. L’etapa realment preciosa tot endinsant-nos per territori de muntanya. Un dia preciós, obert, calorós ens va permetre gaudir de magnifiques vistes mentre feiam l’entrada a la France. La propera sortida ja culminarem el camí tot fent cim al Canigó

Kel ha dit...

Fa 71 anys una idea d'Espanya gestada el 1714 va imposar-se per la força a les demés. A hores d'ara aquesta idea no només perdura si no què va guanyant força dia a dia un cop vàrem despertar del somni del 78.

El camí a seguir és ben clar, no cal buscar alternatives...