GR 83 - Camí del Nord
6a etapa / Olot - Beget

Ficha tècnica de l’etapa:
Distància: 21km.
Desnivell positiu: 900 metres.
Desnivell negatiu: 600 metres.
Dificultat dels trams de corriol: mitja-fàcil.

Presentació de l'etapa:
Originalment aquesta etapa prepirinenca comença al centre d'Olot amb un recorregut total de més de 25km fins a Beget. En aquest cas hem escorçat el recorregut, desplaçant l'inici al nord: a Hostal Cap Sec. Així equilibrem el quilometratge i ens estalviem passar per carrers, carreteres i pistes asfaltades. L'etapa s'endinsa a l'Alta Garrotxa passat de la Vall de Bianya a la desconeguda i preciosa Vall del Bac, passarem per el seu Hostal, el més antic de Catalunya i cruïlla de camins. El final d'etapa serà a Beget, pedania de Camprodon, malgrat que geogràficament pertany a la Garrotxa.

Descripció de l'etapa:
Intentarem sortir el més aprop possible de la pista que va a la Vall del Bac des de L'Antic Hostal de La Vall de Bianya, tot depenent d'on ens pugui deixar l'autocar. Un cop a la pista de la Vall del Bac anirem tot el camí seguint la pista més fressada, que va pujant a Can Joncars. Arribarem al coll de Passaserres a 780m. i agafarem el camí de l'esquerra, arribarem a un pla. De nou cruïlla de tres camins. Agafarem el del mig. En arribar a la pista ample, un monòlit ens donarà la benvinguda a la Vall del Bac. Seguirem la pista de l'esquerra. L'Hostal de la Vall del Bac, aquest establiment és l'hostal més antic de Catalunya fundat al segle XVII, també és una cruïlla de importants camis. Nosaltres ens adreçarem a Cal Ferrer. Travessarem la riera per un pont , i deixarem cal Ferrer i l'antiga escola, endinsant-nos cap l'estret del Bosc del Quer, per un corriol que surt a Cal Ferrer i que corre paral•lel riera avall. A l'Antic Molí el camí baixa una mica, i abans d'arribar al riu torna a enlairar-se. Una esllavissada de terres fa desaparèixer el camí durant un 300m. Cal agafar el camí que continua a l'altre costat. Just abans d'arribar a l'esllavissada, les marques segueixen un corriol que voreja per dalt, i després torna a baixar al camí. El Saguer de Pera seguim la pista a l'esquerra fins arribar a Cal Cortal per prendre en aquest punt una pista a la dreta. Anirem seguint la pista principal fins arribar al Coll de Salomó. Al fons divisarem Can Salomó, on ens hi adreçarem per un camí particular que sur a l'esquerra de la pista. A Can Salomó, per sobre de la casa, surt un camí cap a Beget. Aquest camí va petar al riu, abans d'arribar a can Bolassell, cal travessar el riu i seguir-lo uns cinquanta metres avall, fins retrobar el corriol per la seva banda dreta. A Can Bolassell seguirem la pista que passa per sota la casa. Travessem el riu per un pont romànic i agafarem la pista que v a va a Oix. La Teuleria, quan travessarem el riu pel pont d'en Quelet agafarem la pista a l'esquerra, tornarem a travessar el riu per un altre pont i arribarem a Beget.

Una etapa en principi plàcida, pocs quilometres i anar gaudint de tots els racons. Pel mati ens va acompanyar una calor espaterrant però desprès de migdia el temps va fer un tomb radical tot donant pas a una recargolada tempesta que ens va deixar ben xops. La mateixa tempesta ja no ens va voler abandonar fins el final d’etapa. Deu ni do. Tot plegat una bona remullada.