GR 92 / Etapa 12 / Lloret de Mar - Tordera

GR92 / Etapa 12 / 14,475 km

Presentació:
Entre Lloret i Blanes, el GR sempre té la companyia del mar, amb una atractiva combinació de primers i segons termes. Sempre és possible assolir la primera línia de costa en minuts, si així es desitja, per gaudir dels diferents punts d'interès que hi ha. El castell de Sant Joan a 180 mts. a sobre de Blanes presideix l'etapa en quan a altitud i vista es refereix. A partir d'aquesta població el GR segueix aigües amunt del riu Tordera tot canviant els horitzons marins pels interiors durant vàries jornades de camí.

Recorregut:    Informació extreta de la FEEC (Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya)

00,000km  0:00h
LLORET DE MAR (10 m).- Final del passeig. ES creua la riera de Lloret i es deixa a la dreta l'avinguda Just Marlès per la qual comença la variant GR 92-2 en direcció a les Alegries, Sant Pere del Bosc, el Vilar i Tordera, abans de la qual es retroba amb el GR 92.

00,200km  0:05h
MONUMENT A LA DONA MARINERA.- Es pugen les escales del monument. Magnífica vista sobre Lloret. Es continua pel camí de ronda.

00,480km  0:11h
CALA BANYS.- Cal agafar les escales de l'esquerra que, en forta pujada, porten fins a les restes del castell de Sant Joan, que es deixen a l'esquerra, per agafar un carrer que acaba en unes escales que cal baixar.

00,850km  0:20h
o:p> Final de les escales.- Es pren l´avinguda Ferran Agulló, es baixa fins la plaça Sisquella i aviat s'arriba a la popular platja de Fenals, la qual a l'estiu té gran quantitat de visitants. Es segueix el passeig de la platja cap a la dreta.

01,150km  0:32h
Final del passeig.- Es pren el camí de la dreta que puja pel mig d'un bosc de pins.

01,350km  0:37h
URBANITZACIÓ SANTA CLOTILDE.- S'agafa a l'esquerra un carrer de l'urbanització. Atenció si es va en sentit contrari! Un cop passada una important casa, es pren a l'esquerra el camí d'accés a Cala Boadella, la qual es deixa a sota, a l'esquerra. El GR 92 aviat emprèn una forta pujada, que es pot escurçar per algunes dreceres.

01,750km  0:52h
Bifurcació.- Es pren una pista a l'esquerra i es deixen a la dreta primer unes escales i després un carrer asfaltat.

02,250km  0:57h
Carretera (Lloret-Santa Cristina).- Cal seguir la carretera a l'esquerra. Quan més endavant aquesta baixa cap a Santa Cristina, patrona de Lloret, cal prendre a la dreta la carretera en direcció als jardins tropicals Pinya de Rosa i Blanes (Camí de Santa Cristina). A continuació es deixa a l´esquerra l´accés a Cala Treumal i es passa pel costat dels jardins esmentats abans i de la urbanització de la Serra Llarga.

02,800km  1:05h
Bifurcació.- Es deixa a la dreta el carrer de Serrallarga i es segueix en direcció oest per ampla pista asfaltada que porta cap a la Cala Sant Francesc. La careneta de l'esquerra fa que es canviï momentàniament la vista sobre el mar per una vista sobre l'interior.

03,400km  1:12h
COLL DE FORCADELL (110 m).- Situat entre les muntanyes de Santa Bàrbara i Sant Joan. Hi ha una petita rotonda. Just passat el coll hi ha una bifurcació de la carretera. Es pren la de la dreta, però es deixa de seguida, ja que allà mateix el GR 92 emboca un camí a l'esquerra que puja per una carena en direcció oest entre dues tanques. El camí va a sortir a l'aparcament de vehicles del Castell de Sant Joan. Si es va en sentit contrari, cal tenir en compte aquesta referència.

03,850km  1:22h
CASTELL DE SANT JOAN (173 m).- Si es puja dalt de la muralla del castell es pot contemplar una vista extraordinària. El GR 92 davalla per un camí de graons estrets i verticals, muntanya avall, en direcció a Blanes. Després d'un primer tram d'escales es troba el carrer Vidal i Barraquer, que se segueix uns metres a la dreta i llavors una llarga graonada amb creuament de carrer porta a trobar el carrer Marià Fortuny, pel qual es baixa cap a la dreta. Es troba un altre cop el carrer Vidal i Barraquer per on s'ha de continuar baixant.

04,300km  1:30h
Escales.- Es deixa un carrer a la dreta i es baixa per unes escales, aquest cop de pendent més suau. Després de travessar un tram ajardinat, s'arriba a una rotonda on hi ha una font. Es segueix tot recte fins l'encreuament del carrer Pere Puig i Llensa amb el carrer Camí de S. Joan. Es pren llavors l'última graonada, ja dins de Blanes. Al final del Camí de Sant Joan, es tomba a l'esquerra.

04,800km  1:35h
FONT D'EN ROMÀ.- Es segueix per carrer Camadasa i s'arriba al passeig ran de mar, que se segueix a la dreta.

05,650km  1:45h
BLANES (10 m).- Plaça Catalunya. A l'esquerra hi ha la bonica península de La Palomera. En front mateix es pren el Passeig de la Marina fins arribar a la plaça dels Països Catalans. Es tomba a la dreta pel carrer del Racó d´en Portes. Atenció, també a la dreta hi ha el carrer que porta al veïnat dels Quatre Camins, que no s´ha d´agafar. Es deixa a l'esquerra el polisportiu i a la dreta la Biblioteca Central Comarcal. S'arriba a l´estació d´autobusos i es continua per l'avinguda Catalunya.

07,450km  2:07h
Carretera GIP 6831.- Es travessa, es passa sota el pont del tren, es travessa el torrent de la Vall de Burg i es tomba a la dreta entrant aviat en terreny d'horta.

08,000km  2:13h
Carretera B-682.- Es passa per un túnel, es tomba a la dreta i es puja a la carretera. Es segueix per la vorera i un cop passat el pont del tren es gira a l'esquerra per l'ample camí, quasi paral·lel a la carretera i que ens torna en direcció a la via.

08,450km  2:18h
Corba.- Es tomba a la dreta, paral·lelament a la via fins a arribar a una granja on la pista que se segueix gira de nou a la dreta.

09,750km  2:34h
Bifurcació.- Es prendre la pista de l'esquerra, es deixa la pista d'enfront que va a la carretera. A l'esquerra queda la torre de can Toni Joan.

10,150km  2:39h
CAN CALENT.- En ruïnes. El GR es decanta a l'esquerra sud-oest, creua la via del tren i segueix per l'horta per tombar a la dreta i embocar un camí vorejat de canyers i arbreda amb bona ombra a l'estiu.

11,050km  2:50h
TORRENT DE CAN DANIEL.- Just abans es deixa un trencall a la dreta que creua la via del tren. Es creua per un pontet, la pista que se segueix transita per bonic paisatge rural prop del riu Tordera.

12,550km  3:10h
Bifurcació.- Per la dreta s'uneix el GR 92-2 procedent de Lloret per l'interior. Es va a l'esquerra per la pista tot travessant el Pla de Gelpí i vorejant la Mota del riu Tordera fins a arribar a una planta de formigons i graves, on la pista puja a trobar la carretera N-II, que es pren a l'esquerra.

13,750km  3:30h
RIU TORDERA.- Es travessa pel pont de la carretera.

14,125km  3:35h
Trencall.- Es deixa la carretera i es pren una pista a la dreta, oest.

14,47km  3:40h
TORDERA (30 m ).- Carrer Amadeu Vives.

Una etapa composta per dos parts. La primera part de Lloret a Blanes anem pujant turons al mateix temps que anem costejant cales d’una gran bellesa. Primera part força interessant on anem descobrint cales i racons molt atractius. La segona part de Blanes a Tordera el paisatge es torna d’interior sense gaire interès paisatgístic. Segona part totalment rural on la màxima atracció que trobem son la varietat de conreus d’interior. Una GR 92 que abandona el litoral marítim a la població de Blanes per endinsar-se durant unes quantes etapes per las serres del Montnegre i el Corredor fins tornar a trobar les vistes de mar més enllà del Garraf.