La Saca Gran

Ascensions de llegenda

Montserrat / Zona Agulles / La Saca Gran / Via Aresta Brucs

Aproximació:
Sortim de Can Maçana fins el coll de la Portella. Seguim per la travessa de les Agulles (marques vermelles). Passem per la corda fixa i continuem fins un replà. Desprès en lleugera baixada el camí fa un gir a la dreta i desprès d’una pujada s’arriba a un collet. L’agulla la tenim tot just a l’esquerra.

Llargs:
L1 30 m IV

inici de via amb roca un xic humida cercant un diedre
L2 30 m IV+ / IV / III

escalada plaent per placa, cercant la millor ruta
L3 30 m III / IV+ / IV - III

bonic llarg amb un flanqueig cap a la dreta fins situar-nos sota la llastra per superar-la amb passos aeris

Descens:
Un curt ràpel per la cara oposada a la via.

Aquest dissabte ens dirigim a la zona d’Agulles. Els objectius marcats son La Saca Gran i l’Agulla dels Espeleòlegs. La primera agulla és d’una gran tradició montserratina i la següent doncs perquè la tenim al costat mateix. Un lleuger ventet ens va permetre no socarrimar-nos dins d’un sol de ple mes d’agost. Ens calcem els estris i enfilem el primer llarg per una llarga fissura que segueix fielment la ressenya de la via. Al sortir de la mateixa regirem un xic cap la dreta fins la primera reunió. El segon llarg ja pren més caràcter per una placa de IV+ / IV per la que anem fem zig-zag cercant la ruta més llògica. Iniciem el tercer llarg flanquejant cap la dreta per anar a buscar una llastra que hem de superar just per sota, pas clau de la via amb una mica de pati. Bé ja hi som al capdamunt, la Saca al sac i ben  lligat. Fem unes fotillos mentre gaudim de les precioses vistes de la zona d'Agulles. Avui fa molt bon dia i els escaladors surten com bolets per les agulles d'arreu. Un curt ràpel ens deixa a l’esperó annex per desprès baixar per una vertiginosa canal. La Saca Gran ens deixa molts bones sensacions. Uns poc metres mes avall ja tenim l’Agulla dels Espeleòlegs esperant-nos.