Pic de les Tres Canaletes  2613

La miranda de La Cerdanya

El Parc natural de muntanya del Cadí-Moixeró es va crear el juliol de 1983 com a necessitat de protegir l'àrea de la serra del Cadí. Té una superfície de 41.342 hectàrees, un dels parcs naturals més grans de Catalunya conjuntament amb el recent Parc Natural de l'Alt Pirineu. Està format per tres comarques: l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya.

Punt de partida: Josa del Cadí.
Per la carretera C-5633, des de Tuixent o Gósol, arribem a la Josa del Cadí on estacionem el vehicle.

Desnivell: +1.150 metres aprox.

Josa del Cadí – Ermita de Santa Maria de Josa - Coll de Jovell – Boixeder de Jovell – Les Graelleres - Planells de Josa - L'Osca - Pic de les Tres Canaletes - L'Osca - Planells de Josa - Les Graelleres - Boixeder de Jovell - Coll de Jovell - Ermita de Santa Maria de Josa - Josa del Cadí

De bon mati ens situem a l’estètic poble de Josa del Cadí ben forrats de roba, doncs fot un fred considerable. Prenem el GR-150 que serà el nostre punt de referència tota l’ascensió i en poca estona passem per l’ermita de Santa Maria de Josa. Tal con anem pujant, entren en calor i ens anem desprenen de capes de roba com si fóssim cebes de Figueres. Arribem al Coll de Jovell,  divisòria entre el Cadí i el Cadinell. En aquest punt, a mà esquerra neix el camí i l’opció de fer el Cadinell. Per la dreta continua la nostre opció que segueix fil per randa el GR-150. A partir d’aquest punt el GR enfila tot dret, muntanya amunt, sense complexes ni romanços. Podríem dir que l’autor d’aquest tram del GR no s'ha complicat gaire l’existència amb el recorregut. Desprès d’una bona tibada pel Boixeder de Jovell arribem a una mena de terrassa on el terreny suavitza. Seguim amunt per Les Graelleres i a continuació fins als Planells de Josa. Remuntem els últims metres per una zona anomenada L'Osca i de sobte ens sobten les canals de la cara Nord del Cadí que sempre impressionen pel seu caràcter feréstec i alpí, Déu ni do quin canvi de fisonomia. El cim el trobem uns metres més a la dreta, tot passant per la Canal del Migdia que cau vertiginosament fins els prats del Cadí. Arribem al capdamunt del Pic de les Tres Canaletes, ara anomenat Pujolar de Roca Grossa, amb una cota de 2.613 metres. Un amuntegament de pedres i un petit rètol de fusta certifiquen el cim assolit. Vistes esplèndides de tota la Cerdanya, Port del Compte, Pedraforca, Cap del Verd, Cap de la Gallina Pelada i un munt més de cims reconeguts. Fins i tot es divisa el perfil inconfusible de Montserrat. Fem les fotos pel record i enfilem muntanya avall per fer un mos al començament de la terrassa on suavitza, doncs aquí dalt fa un vent fred que incomoda. Més avall, fem l'aturada tècnica i l'àpat del dia, amb esplèndides vistes. La resta de la baixada la fem a corre-cuita aprofitant diverses tarteres que anem cercant fins el Coll de Jovell. Seguim baixant amb la Josa del Cadi a la vista, que li dóna el solet fent una bonica postal. Un cop arribats ens calcem les sabatilles i comenten la jugada plàcidament mentre el sol ens escalfa gratament.

Potser de totes les pujades de la Serra de Cadí, aquesta sigui la més feixuga per la
monotonia del terreny i el gran desnivell que es guanya de manera constant i directa.
Pic de les Tres Canaletes, ara anomenat Pujolar de Roca Grossa sense saber exactament els motius d'aquest canvi. Tot plegat, hem gaudit d'una idònea jornada de muntanya en tots els sentits.

Els caminants: Anna - Anna - Aurora - Clara - Felipe - Gloria - Jesús - Josep - Juian Luis - Mercè - Miguel - Santi - Sergi