Cap del Verd  2282

La Serra del Verd

Desnivell: +480 metres aprox.

Punt de partida: Coll de la Mola.
Des de la carretera C-16, ens desviem per la carretera B-400 fins a Gósol. Sense entrat a Gósol, a la rotonda de Can Francisco, prenem el brancal de l’esquerra fins passar pel davant de l’entrada del càmping Cadí Vacances. Seguim per la pista asfaltada, fins al Coll de la Mola, tot seguint les indicacions de “el verd”.
Complicat de descriure, veure l'aproximació més fàcilment amb Google Maps.

Coll de la Mola - Baga de Mola - Portell de l'Ós - Pla de la Font - Clot de Prat Salvatge - Collet de la Font - Carena del Verd - Els Cavallets - Prat Nabiral - Cap del Verd - Prat Nabiral - Els Cavallets - Carena del Verd - Clot de Prat Salvatge - Collet de la Font - Pla de la Font - Portell de l'Ós - Baga de Mola - Coll de la Mola

Deixem les raquetes al vehicle per una altre ocasió, degut a la preocupant manca de neu i sortim del Coll de la Mola cercant la carena per la Baga de Mola.  Xino-xano, anem fent via per preciosos boscos fins al Portell de l’Ós, amb bona perspectiva de Port del Comte. Seguim una pista ample i evident, en direcció Sud, pel Pla de la Font. Seguidament, arribem al collet del Pla de la Font on gaudim d'unes magnifiques vistes del Pedraforca per la vessant de Gósol. Continuem per la carena, sense pèrdua i en suau pujada, pels Prats de Els Cavallets. En sentit Nord-oest, remuntem la carena fins al Prat Nabiral, on sorprenem un munt d'isards voltant per la zona. Ara, en sentit Sud-oest, continuem planejant la resta de carena fins al Cap del Verd. Cim planer i de grans dimensions, que disposa de bons estimballs cap a la Vall del Cardener. Un panorama dilatat que abasta des de la Serra Cavallera i la Serralada Prelitoral fins a la Franja de Ponent, on destaquen els massissos del Turbó i Cotiella. Bones vistes panoràmiques sobre el Pedraforca, el Cadí, la Serra d’Ensija i el Port del Comte. Fem una aturada tècnica i aprofitem per fer l’àpat del dia. Després, fem les fotos pel record i reprenem al camí de tornada que consisteix en desfer el mateix camí de pujada fins al Coll de la Mola.

Amb l’excepció del Pedraforca, al Sud del Cadí hi ha uns relleus que sobrepassen per poc els 2000 metres i tenen un vessant Nord suau i emboscada, amb neu durant bona part de l'hivern. Aquesta ruta ens permetrà conèixer la Serra del Verd, tan bella com poc freqüentada, i assolir-ne el punt culminant. Una excursió senzilla per fer cames i gaudir d'una bona jornada de muntanya.