Ferrada Serres del Mestral

Accés / Aproximació:
Des de l'Hospitalet de l'Infant, seguim per la carretera N-340 en direcció a València. En la primera benzinera, després del concessionari Opel (km. 1.129) prenem un camí de terra, que gira a la dreta i passem per sota d'un pont. Continuem a l'esquerra i creuem l'AP7 per un estret pas subterrani. Arribem al marge d'una àrea de descans de l'AP7 i veurem un pal indicador que ens indica: Vies ferrades, PR i l'ermita. Continuem per la pista, passem un altre pas subterrani, fins arribar a l'últim encreuament de camins previ a l'ermita on estacionem el vehicle.
Complicat de descriure, millor veure l'aproximació a Google Maps.
Seguidament, prenem el sender senyalitzat amb PRC-91 que puja fins al peu d'una torre d'alta tensió. A continuació, seguim el camí que ens porta al Coll de la Portella, on hi han dues torres elèctriques. Uns 100 metres aprox. més endavant, prenem un corriol que surt per l'esquerra. Anem seguint les fites que ens duen sense pèrdua a peu de la via ferrada, veurem dos punts vermells con a referència

Dificultat:  K3

Retorn:
Sortint de la via ferrada pel cim dels Avencs, continuem fins a La Portella (punt geodèsic) i continuem en sentit Est, per anar a cercar el col on circula una pista que davalla. Seguidament, xino-xano anem davallant per aquesta llarga pista fins on tenim estacionats els vehicles.

Cap de setmana ferratero amb tres vies ferrades programades per la zona:
-  Tivissa : Ferrada del Barranc de la Foix  i  Ferrada Tormo de la Margarida
-  Hospitalet de l'Infant : Ferrada Serres del Mestral
Una via ferrada que ronda l'estètica i allargassada aresta. Sorprèn amb la seva proximitat del mar i ens fa recordar les estètiques arestes dels Pirineus. Una ferrada atípica, molt ben elaborada i justament equipada, fent que s’hagi d’anar buscant presses de mans i peus obtenint una sensació d’estar enfilant una cresta. Així mateix trobem passos mig compromesos que ens fa recordar boniques grimpades als Pirineus. També haurem de instal·lar un parell de ràpels. Una ferrada molt disfrutona,  que ens ha sorprès  gratament pel seu caràcter feréstec. Tot plegat, hem gaudit d'una bona jornada de muntanya en tots els sentits.